7 Σημάδια που δείχνουν οτι …ο σκύλος μας πονάει

Πώς ξέρω αν ο σκύλος μου πονάει;

Οι σκύλοι είναι πολύ καλοί στο να συγκαλύπτουν τον πόνο.

Αυτό που επιθυμούμε  ως  γονείς κατοικιδίων είναι να γνωρίζουμε πότε ο  αγαπημένος μας “lucky” αισθάνεται πόνο.Επειδή αυτό  όμως δεν είναι πάντα εφικτό, σας παραθέτουμε τα 7 σημάδια  το οποία θα μας βοηθήσουν να το καταλάβουμε.

7 σημάδια ότι ένας σκύλος πονάει

Κλαψούρισμα, ουρλιαχτά όταν στέκεται όρθιος, ακόμη και γρύλισμα

Ασυνήθιστη συμπεριφορά (ένας σκύλος που πονάει είναι πιο πιθανό να φαίνεται ανήσυχος ή ταραγμένος)

-Απώλεια  όρεξης (κατάθλιψη και έλλειψη ενδιαφέροντος για το φαγητό, μερικές φορές μέχρι του σημείου να αρνείται να φάει εντελώς)

-Μειωμένη δραστηριότητα (οι σκύλοι με πόνο μπορεί να σηκώνονται αργά ή και να μη θέλουν να σηκωθούν καθόλου)

-Απροθυμία στο άγγιγμα (μπορεί να είναι νευρικοί στην ιδέα ότι μπορεί να πληγωθούν σε ευαίσθητες περιοχές).

-Αλλαγές στην αναπνοή (αυτό συνήθως συνεπάγεται λαχάνιασμα ακόμη και όταν βρίσκονται σε ηρεμία)

Τρέμουλο και τρομαγμένο ύφος

Πώς να βοηθήσετε έναν σκύλο που πονάει

Αν νομίζετε ότι ο σκύλος σας υποφέρει, να ξέρετε ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τον βοηθήσετε να αρχίσει να αισθάνεται καλύτερα. Ακολουθούν ορισμένα βήματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε το σκύλο σας να αντιμετωπίσει τον πόνο και να  ανακουφιστεί.

Κλείστε ραντεβού με τον Κτηνίατρο.

Αρχικά, προγραμματίστε ένα ραντεβού με τον κτηνίατρό  για να καταλάβετε ποιο είναι το πρόβλημα. Εάν ο σκύλος σας πονάει έντονα ή έχει άλλα συμπτώματα, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον Κτηνίατρο

Σταματήστε ή τροποποιήστε τις σωματικές δραστηριότητες με το κατοικίδιο ζώο σας

Εάν το κατοικίδιο ζώο σας εμφανίζει μόνο σημάδια πόνου κατά τη διάρκεια μιας δραστηριότητας, αποφύγετε τη μέχρι να μιλήσετε με τον κτηνίατρό σας.

Ο Κτηνίατρός σας θα είναι σε θέση να σας βοηθήσει να καταλάβετε πώς να βοηθήσετε καλύτερα το κατοικίδιό σας, είτε πρόκειται για την πλήρη διακοπή της δραστηριότητας αυτής είτε για την καθιέρωση τροποποιήσεων που θα ελαχιστοποιήσουν τον πόνο.

Οι απλές τροποποιήσεις που μειώνουν τον πόνο σε κοινές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνουν:

Μικρότερες βόλτες

Χρήση ράμπας ή σκαλοπατιών

Ανύψωση των πιάτων φαγητού/νερού σε πιο άνετο ύψος

Για ορισμένες περιπτώσεις οξέος πόνου, αυτές οι αλλαγές μπορεί να είναι προσωρινές, αλλά για ορισμένες χρόνιες καταστάσεις πόνου, μπορεί να είναι μακροπρόθεσμες, ή τουλάχιστον μέχρι να έχουν την ευκαιρία να δράσουν πλήρως άλλες θεραπείες.

Σκύλος -άσκηση

Κρατήστε αρχείο με τα σημάδια που παρατηρείτε

Όλοι έχουμε περάσει το σενάριο όπου βλέπουμε ορισμένα σημάδια στο σπίτι, αλλά μέχρι να επικοινωνήσουμε με τον  Κτηνίατρο, όλα φαίνονται μια χαρά.

Γι’ αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο να τραβάτε φωτογραφίες ή βίντεο του κατοικίδιου ζώου σας όταν δείχνει σημάδια πόνου ή δυσφορίας, κάτι που είναι πιο πιθανό να κάνει στο σπίτι ,παρά όταν είναι αγχωμένο στο κτηνιατρείο. Σημειώστε πότε εμφανίζονται και τι έκανε το κατοικίδιο ζώο σας εκείνη τη στιγμή.

Αυτό βοηθά τον κτηνίατρο  να κατανοήσει τα σενάρια στα οποία ο σκύλος σας βιώνει πόνο, καθώς και τους τύπους των συμπτωμάτων και των σημείων πόνου που εμφανίζει.

Η ύπαρξη βίντεο και φωτογραφιών του σκύλου σας μπορεί επίσης να βοηθήσει τον κτηνίατρο να κάνει τις κατάλληλες τροποποιήσεις στη ρουτίνα και να σας συστήσει άλλες θεραπευτικές επιλογές για να ελαχιστοποιήσει τον πόνο.

Εξερευνήστε όλες τις θεραπευτικές επιλογές
Υπάρχουν πολλές κτηνιατρικές θεραπείες που μπορούν να εξαλείψουν ή να μειώσουν τόσο τον οξύ όσο και τον χρόνιο πόνο. Μιλήστε με τον κτηνίατρό σας για να καταλάβετε ποιες είναι οι θεραπευτικές επιλογές του σκύλου σας.

Οι πιο συνηθισμένες θεραπείες για τον πόνο περιλαμβάνουν:

Φάρμακα, συμπεριλαμβανομένων των μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, των οπιοειδών και άλλων

Χειρουργική επέμβαση

Σωματική αποκατάσταση

Συμπληρώματα και θεραπείες με βότανα

Πακέτα πάγου ή θερμότητας

Κάντε ερωτήσεις και μη φοβάστε να πάρετε μια δεύτερη γνώμη

Ακολουθούν ορισμένες ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε πάντα στον κτηνίατρο

• Πώς θα διαχειριστείτε τον πόνο του κατοικίδιου ζώου μου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επέμβαση;
  • Πώς μια συγκεκριμένη θεραπεία θα βοηθήσει τον πόνο τους;
  • Μπορεί ένα συμπλήρωμα να βοηθήσει στη μείωση του πόνου;
  • Ποιες τροποποιήσεις μπορώ να κάνω στο σπίτι για να τους βοηθήσω;
  • Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για τον πόνο τους;

Γίνετε συνήγορος του σκύλου σας

Ο σκύλος σας εξαρτάται από εσάς να γίνετε η φωνή του για να του εξασφαλίσετε τη βοήθεια που χρειάζεται.

Έτσι, αν νομίζετε ότι ο σκύλος σας παρουσιάζει σημάδια πόνου, συμπεριλαμβανομένων τυχόν αλλαγών στη ρουτίνα, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές, κλείστε ένα ραντεβού με τον κτηνίατρο το συντομότερο δυνατό.

Ακόμα και αν τα σημάδια υποχωρήσουν, θα πρέπει να κρατήσετε το ραντεβού για να βεβαιωθείτε ότι ό,τι και αν προκάλεσε τον πόνο δεν θα γίνει μακροπρόθεσμο πρόβλημα.

Εάν το κατοικίδιο ζώο σας είναι τραυματισμένο, άρρωστο ή παρουσιάζει πολλαπλά ή σοβαρά σημάδια πόνου, μη διστάσετε να το πάτε σε μια επείγουσα κτηνιατρική κλινική για να αντιμετωπιστεί ο πόνος του το συντομότερο δυνατό.

Υποψιάζεστε ότι  o σκύλος σας πονάει ? Οι Κτηνίατροι της  MyVets είναι εδώ για να σας βοηθήσουν σε ότι απορία έχετε ,7 ημέρες την εβδομάδα από τις 20:00  μέχρι τις 02:00